به گزارش کرب‌و‌بلا به نقل از ایکنا، محمد هادی یدالله‌‌پور گفت: «زیارت عاشورا» یکى از زیارت‌هاى مشهور حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام است. متن زیارت عاشورا فارغ از دغدغه صدور از معصوم (ع)، متنى عمیق و پرمعناست و اگر اندک تاملى در آن شود، به حقیقت گویاى تعالیم بزرگى در زندگى یک انسان هدفدار و آزاده و دین‌مدار در اندیشه شیعى است.
وی افزود: امام حسین (ع) شخصیتى عزیز، آزاده و طرفدار حاکمیت دین در عرصه دنیاست که با فداکارى براى احیا سنت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و با گذشتن از جان و مال و خانواده، در مقابل حکومتى جائر و ستمگر قیام کرد. نهضت عزت‌مدار و دین‌محور و اصلاح‌طلبانه ایشان در جامعه انسانى جایگاه ویژه‌اى دارد و زیارت این امام همام به نوعى دفاع از ارزش‌هاى والایى است که موجب ترویج و نشر فرهنگ و اندیشه دینى شده است.
استاد دانشگاه ساری با بیان این‌که امام حسین (ع) شخصیتى است که پایدارى دین پیامبر خاتم (ص) به شهادت ایشان گره خورده و اسلام با خون پاک ایشان و شهیدان در رکابش، سرافراز و عزیز مانده است، تصریح کرد: زیارت عاشورا در ایام مختلف سال و روزها و ماه‌هاى خاص و حتى به طور عام در همه ایام، ارزش والایى دارد و بسیار مورد تأکید قرار گرفته است که نشان از جایگاه والاى آن در عرصه اندیشه شیعى دارد.
وی با اشاره به اتقان و استوارى متن و سند زیارت عاشورا، افزود: محتواى عالى این زیارت شریفه و هماهنگى آن با ادبیات قرآن مجید و روایات اهل‌بیت (ع)، خود دلیلى مستقل در اثبات صحت صدور آن است که صاحبان قلب سلیم آن را به حقیقت درمى‌یابند.

تولى و محبت به دین و اولیاى الهى در زیارت عاشورا موج مى‌زند
این محقق علوم قرآن و حدیث گفت: زیارت عاشورا با سلام بر سلاله حضرت رسول (ص) آغاز شده است که از یک سو تولى و محبت به دین و اولیاى الهى در آن موج مى‌زند و از سوى دیگر تبرى و نفرت از پدیدآورندگان تلخ‌ترین حادثه در کام آسمانیان و زمینیان در آن ابراز شده است.
یدالله‌پور اظهار کرد: زیارت عاشورا زیارتی است که در جاى جاى آن چگونه زیستن را نشان مى‌دهد و چگونه مردن را ارج مى‌نهد.